Płyty gumowe w zależności od rodzaju różnią się poszczególnymi właściwościami, dzięki czemu znajdują zastosowanie w wielu różnych miejscach przemysłu. Uniwersalny rozmiar płyty nie zawsze jest odpowiedni dla docelowego zastosowania, dlatego doskonałą opcją okazuje się być cięcie płyt gumowych na wymiar.
Tego rodzaju realizacja zamówienia pozwala na stworzenie elementów perfekcyjnie dopasowanych do potrzeb naszych klientów. Idealnie dopasowany rozmiar płyty gumowej będzie wpływał na polepszenie wydajności i zwiększenie żywotności danej części.
Jak wygląda proces zamówienia płyty gumowej ciętej na wymiar? O tym przeczytają Państwo w poniższym wpisie.
Ile czasu trwa wykonanie zamówienia o niestandardowych wymiarach?
Każde zamówienie naszych klientów traktujemy indywidualnie. Czas produkcji zależy od kilku czynników, które mogą wydłużać lub skracać całkowity czas pracy. Podczas wstępnej rozmowy odnośnie zamówienia nasi specjaliści przeprowadzają wywiad Państwa potrzeb, na podstawie którego możemy oszacować czas realizacji zamówienia.
Istnieje 6 etapów, które w zależności od wymagań procesu produkcji można wydłużać lub skracać, dzięki czasu również czas wykonania niestandardowych wykrojników jest modyfikowany.
Gotowe elementy dostarczamy w możliwie najkrótszym czasie na terenie całej Polski.
6 etapów produkcji niestandardowych wykrojników z płyt gumowych
Ogólnie rzecz biorąc, na całą oś czasu projektu największy wpływ ma początkowy stan projektu, złożoność części i dostawa materiałów. Każde zamówienie będzie się różnić, dlatego warto mieć świadomość, które etapy produkcji można przyspieszyć, a które mogą znacznie opóźnić prace.
- WSTĘPNE OMÓWIENIE I PROJEKT ZAMÓWIENIA – zebranie podstawowych informacji o docelowym zastosowaniu części, wymaganiach środowiska pracy, potrzebnych rozmiarach i oczekiwaniach klienta jest kluczowe dla dobrego przebiegu realizacji zamówienia. Pozwala na dokonanie niezbędnych zmian projektowych w trakcie procesu i pomaga w wyborze odpowiedniego materiału. Zachęcamy naszych klientów do przygotowania się do wstępnej rozmowy, przedstawienia poglądowego rysunku części, propozycji materiału. Takie informacje znacznie przyspieszają pierwszy etap produkcji.
- WYCINANIE PRÓBEK NIESTANDARDOWYCH WYKROJNIKÓW – to szybki proces, podczas którego pokazujemy próbne elementy naszym klientom do momentu, aż będą w pełni zadowoleni z efektu. Nie każdy klient prosi o próbki i nie każdy projekt wymaga próby wykrojnika.
- SKŁADANIE NIESTANDARDOWEGO ZAMÓWIENIA – po zaakceptowaniu próbek elementów przez klienta, przechodzimy do przygotowania wyceny zamówienia. Klient musi ponownie zaakceptować warunki umowy. Następnie zamawiamy materiał i oprzyrządowanie do wykrawania, wybieramy operatora maszyny i ustalamy czas pracy prasy. Przechodzimy do realizacji zamówienia.
- ZAMAWIANIE NARZĘDZI I MATERIAŁÓW – ten etap jest zdecydowanie najdłuższym etapem procesu ze względu na opóźnienia w dostawach, zmniejszające się zapasy materiałów i inne przeszkody. Jeśli dostawca szybko dostarczy materiał, czas realizacji zamówienia może wynieść zaledwie kilka dni. Czas realizacji zamówienia narzędzi do wykrawania może być stosunkowo szybki, ale może się wydłużyć, może wpływać na to zamówienie wielu narzędzi lub tych przeznaczonych do skomplikowanych projektów.
- CZAS PRACY MASZYNY – na czas pracy maszyny do wycinania matrycowego składa się wiele czynności: ustawianie maszyny, sprawdzanie części, uruchamianie jej i późniejszy demontaż. Ustawienie maszyny zależy całkowicie od złożoności części, co może przełożyć się na wydłużenie/skrócenie czasu zamówienia. Należy jednak pamiętać, że po złożeniu prasy konwertery często przetwarzają tysiące części w ciągu kilku minut
- DOSTAWA PŁYT GUMOWYCH CIĘTYCH NA WYMIAR – zawsze informujemy klienta o przewidywanym czasie dostawy gotowego zamówienia. Zazwyczaj jest to najkrótszy możliwy czas zaraz po zakończeniu procesów produkcji.
Jak można skrócić czas produkcji płyt gumowych ciętych na wymiar?
Najlepszym sposobem na skrócenie czasu realizacji wykrojników jest planowanie projektów z dużym wyprzedzeniem i przygotowanie projektu. Wstępny rysunek nie musi być idealny. W rzeczywistości możemy skorzystać z pewnej elastyczności w zakresie tolerancji wykrojników, natomiast rozpoczęcie wstępnej rozmowy jedynie od pomysłu zajmie dużo więcej czasu, zanim powstanie wstępny projekt i klient będzie gotowy odpowiedzieć na techniczne pytania konwertera.
Znajomość harmonogramu produkcji pozwala zaplanować cele projektu, aby były ściślej powiązane z procesem produkcyjnym.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości odnośnie zamówienia – zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy udzielą wszystkich odpowiedzi.